ZÁSAH PRI DOPRAVNEJ NEHODE OSOBNÝCH AUTOMOBILOV

Pre definovanie východiskového modelu zásahových činností pri dopravných nehodách osobných automobilov si musíme začleniť jednotlivé postupy do fáz, alebo do takzvaných plaveckých dráh. Na základe tohto rozdelenia, budeme modelovať jednotlivé procesy vykonávané pri zásahu. Celkový model procesu členíme podľa poradia vykonávaných činností a ich následných nadväzností na ďalšie postupy.

Východiskový model procesu zásahových činností pri dopravných nehodách osobných automobilov sme začlenili do nasledujúcich fáz:

 

Na základe rozčlenenia zásahu pri dopravnej nehode na dané fázy zásahu sme priradili činnosti vykonávané v týchto fázach zásahu a zaradili sme ich do tabuľky.

 

Bezpečnosť na mieste zásahu

Všetci zasahujúci hasiči musia pri zásahu pri dopravnej nehode používať stanovené osobné ochranné prostriedky a to:

  • Úplnú osobnú výstroj;
  • Chirurgické rukavice;
  • Ochranu očí (pokiaľ nie je súčasťou prilby);
  • Reflexnú vestu;

Vyslobodzovanie osôb je postup používaný k vyslobodzovaniu obetí dopravných nehôd, ktoré sú zranené, uväznené vo vraku vozidla, alebo sú v ňom zakliesnené následkom deformácie automobilu pri nehode.

 

Veliteľ zásahu musí sledovať dianie na mieste dopravnej nehody z prehľadného miesta a na základe rozhodnutí vydáva rozkazy. Musí riadiť postup pri zásahu, aby sa jednotlivé činnosti vykonávali súbežne bez zbytočného omeškania. Vytvorenie modelu procesov vykonávaných pri dopravných nehodách, môže značne urýchliť rozhodovací proces na mieste dopravnej nehody. Jedná sa hlavne o rozhodovanie o postupe činností a o nadväznostiach jednotlivých postupov (procesov). V priebehu zásahu veliteľ zásahu priebežne vyhodnocuje opodstatnenosť vykonávania úloh pri postupe.